У Концівській загальноосвітній школі
І-ІІІ ступенів введено годину інформації про поведінку батьків та дітей під час виникнення надзвичайних ситуацій
Щоденні новини, повідомлення про події в зоні АТО та в світі, виникнення різних небезпечних для життя і здоров»я ситуацій в різних регіонах країни вимагають від педагогічного колективу та батьківської громадськості спільно з органами місцевого самоврядування злагоджених дій по пропаганді знань з Цивільного захисту. Не тільки під час уроків, виховних годин учні набувають теоретичних знань і практичних навичок з Цивільного захисту та збереження життя і здоров’ я під час навчання, відпочинку тощо, але й виокремлено щоквартальне проведення години інформування про поведінку батьків та дітей під час виникнення надзвичайних ситуацій.
На інформаційну годину з ЦО запрошуємо батьків та представників громадськості. Учні готують коротенькі довідки про поведінку в різних ситуаціях, відгадують загадки, малюють, пишуть творчі роботи, диктанти на тему поведінки в екстремальних ситуаціях.
Виходячи з Основних завдань «Цивільного захисту» для учнів визначено:
вироблення умінь, навичок правильно і чітко діяти у різних надзвичайних ситуаціях для захисту свого здоров'я та життя;
удосконалення теоретичних знань та практичних навичок під час захисту від наслідків надзвичайних ситуацій;
Виходячи з Основних завдань «Цивільного захисту» для учнів визначено:
вироблення умінь, навичок правильно і чітко діяти у різних надзвичайних ситуаціях для захисту свого здоров'я та життя;
удосконалення теоретичних знань та практичних навичок під час захисту від наслідків надзвичайних ситуацій;
Визначено завдання для педагогічного складу та працівників навчального закладу:
пропаганда передового досвіду організації навчання з цивільного захисту і безпеки життєдіяльності та професійної майстерності учителів, які викладають ці питання;
відпрацювання питань Програми загальної підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях, порядку дій адміністративно-господарського персоналу відповідно до календарного плану основних заходів навчального закладу при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій, що прогнозуються;
формування практичних навичок при діях за командами, розпорядженнями, сигналами, повідомленням про надзвичайні ситуації;
участь у проведенні комплексу робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, евакуаційних, протипожежних та медико-санітарних заходів.
Проведення:
- тематичних класних годин;
- вікторин з основ цивільного захисту та безпеки життєдіяльності;
- рольових ігр з основ здоров’я та безпеки життя;
Види катастроф:техногенні, природні (стихійні), соціальні.
Крім аварій, пожеж, вибухів, часом значних збитків завдають людям і стихійні лиха. Стихійні лиха — це явища природи, які виникають раптово і призводять до порушення нормального життя, а іноді й до загибелі людей. Які стихійні лиха ви знаєте?
(Снігові замети, повені, землетруси, засухи, бурі.).
Учні знайомилися, що робити при настанні особливої ситуації, виявленні вибухонебезпечних і предметів невідомого походження:
1.Нікого не допускати до цього місця, для чого організовувати за допомогою місцевих жителів чергування до прибуття представників органів влади;
2. Повідомити 101!!! органи влади, міліцію, військовий комісаріат, відділ (управління) з питань надзвичайних ситуацій:
3. Виявлені ВПН знищують підриванням на місцях або в спеціально відведених місцях відповідно підготовлені фахівці – піротехніки.
Про те, що пильність постійно необхідна у всіх життєвих ситуаціях свідчить випадок:
У день цивільного захисту в школі трапився випадок: вчитель у себе на городі виявив міну років Великої Вітчизняної війни…Визвали сапера, знешкодили… Розмов вистачало на все село… Що трапилось? Звідки? Де? В кого? І дорослим, і дітям страшно довідатися, що поруч з ними можуть «прятатися» такі «предмети». І мимоволі виникають запитання: Чому бувають війни?
1.Що таке війна?
2.Причини виникнення воєн.
4.Послідовність дій і т.д. ?
І відповіді: Війна – це найважчий вид боротьби, а отже він найменш вигідний та найбільш небезпечний.
Сучасний світ дуже малий і вразливий для війни. Врятувати і зберегти його неможливо, якщо не покінчити з думками та діями, які століттями будувалися на прийнятності та припустимості воєн і збройних конфліктів.
-А по шкільному радіовузлові звучить нова інформація:
При заражені повітря хлором, в процесі здійснення евакуаційного маршу всьому постійному складу та учням одягнути засоби індивідуального захисту: цивільні противогази усіх типів, дитячі противогази, а при їх відсутності ватно-марлеві пов`язки або рушники, носові платочки, попередньо змочений водою або 2% розчином питної соди… Скільки стресів від таких повідомлень? Скільки нових невиліковних захворювань, спричинених нервовим перенапруженням?
Висновок несподіваний:
Життя надзвичайно тендітне. Життя сприймає квіти, сонце, дітей, зрештою натуральні продукти харчування, мир, спокій, дитячі іграшки, які дарять радість і розвиток.
Звучали «дитячі недитячі» наївні запитання: «Для чого дорослим в усьому світі витрачати гроші на виготовлення зброї???»
|