Запобігти булінгу, торгівлі людьми…
Довір свою таємницю, чи сумніви…
Щоб запобігти поширенню образ, приниженню і цькуванню в шкільному колективі юні парламентарі вирішили організувати «Скриньку довіри» в кожному приміщенні 5-11 класів. У коридорі школи також розміщена «Скринька довіри», в яку можна написати свій анонімний лист кожному учаснику навчально-виховного процесу, хто зазнав агресивних нападок чи цькування з боку так званих «булі», що проявляють агресію до іншої людини.
Питання bulinh-у та запобігання явищам торгівлі людьми педагоги обговорювали з учнями на виховній годині у кожному класі, яка проводиться в рамках Тижня «Запобігання насильству в сім`ї, булінгу, експлуатації дітей та торгівлі людьми».
У 9 кл. обговорено відеофільм «Скажи «стоп» торгівлі людьми (Андрейчик М.В., Савко Я.О.).
Класні керівники всіх класів провели єдину виховну годину: «Як не стати жертвою торгівлі людьми» (9-11 класи)
«Особиста гідність і безпека життя кожному – активна громадянська позиція лідерів шкільного колективу» (6-8 класи).
«Незнайомі люди і правила поведінки з метою особистої безпеки» (2-5 кл)
Круглий стіл на тему «Попередження торгівлі людьми» (9-11 класи Шимоня Н.М.);
Включений мікрофон «Що ти знаєш про торгівлю людьми в Закарпатській області, в Україні» (шкільний психолог, Дан О.В. спільно з педагогом-організатором та парламентом школи);
Анкетування учнів 5-11 класів (шкільний психолог, Дан О.В. спільно з педагогом-організатором)
«Скринька довіри» для запобігання булінгу в шкільному житті (Шкільний парламент, Ісмайлова Олександра, Адам Роксолана спільно з педагогом-організатором та шкільним психологом).
Скринька довіри… Скільки можна їй «розказати», довірити найсокровенніше,? Але трапляються інші ситуації, які породжують почуття страху, образи, зневіри…Звідки чекати надійного плеча товариша, порадника, людини, яка не залишить на поталу того, хто ображає, принижує, цькує, доводить до сліз чи відчаю?
Стає легше, коли виллєш найболючіше, те, що турбує,.
Адже наявність такого явища як bulinh, нажаль, набуває поширення в колективах різного віку.
Тому дітей зацікавили переглянуті кінофільми на тему «булінгу» та «торгівлі людьми», всі ознайомилися з відеоматеріалами про негативні явища, які можуть спіткати будь-кого у найнепередбачуваніших обставинах). Вирішили встановити «скриньку довіри» в кожному класі, а також у коридорі школи для всіх, хто потребує підтримки і захисту...
Кожен педагог озвучив прохання до учнів: розказати вдома батькам про те, що дізналися про bulinh і торгівлю людьми.
Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними: систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до наявності телефону чи інших «престижних» речей, зовнішнього вигляду дитини); У сучасній науці існує декілька підходів до вивчення булінгу. Одні дослідники зосереджують увагу на пошуку й визначенні особистісних рис, характерних для особи «булі» та її «жертви». Інші намагаються розглядати булінг як соціально-психологічний процес, який проявляється в:
- задирстві;
- фізичному і психічному приниженні;
- різного виду знущанні;
- бойкоті та ігноруванні;
- псуванні особистих речей,
- підговорюванні інших осіб з метою цькування «жертви» та ін.
Хулігани (булі) надзвичайно винахідливі. Новітній їхній "винахід" — кібербулінг, тобто знущання з використанням електронних засобів комунікації
Соціальна структура булінгу, як правило, має три елементи, а саме:
- переслідувач (булі);
- жертва;
- спостерігачі.
Ось як визначає типові риси осіб, схильних ставати булі, норвезький психолог Д. Ольвеус:
- вони відчувають сильну потребу панувати й підпорядковувати собі інших, переслідуючи власні цілі; вони імпульсивні й легко шаленіють;
- «булі»-учні часто зухвалі та агресивні в ставленні до дорослих (передусім батьків і вчителів);
- вони не виявляють співчуття до своїх жертв;
- якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших.
Типові жертви булінгу також мають свої характерні риси:
- вони полохливі, вразливі, замкнуті й соромливі;
- вони часто тривожні, невпевнені в собі, нещасні мають низьку самооцінку і самоповагу;
- вони схильні до депресії й частіше за своїх ровесників думають про само-губство;
Саме тому байдужість до проявів булінгу неприпустима.
Текст підготувала педагог- організатор О.В.Федорова
|