Урок 30. Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Поняття пошукової системи. Простий пошук. Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті. Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень)
Цілі:
- навчальна: сформувати вміння здійснювати пошук інформації в мережі інтернет, створювати список сайтів для швидкого доступу;
- розвивальна: розвивати наочно-образне та алгоритмічне мислення, пам’ять; формувати вміння виділяти головне, порівнювати і аналізувати;
- виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, навички безпечної роботи в мережі інтернет, активність, вміння самостійно здобувати знання.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього Завдання
ІІІ. відтворення і коригування опорних знань
Опитування ланцюжком
— Які функції виконує браузер?
— Як дізнатись, чи містить фрагмент тексту гіперпосилання?
— Як зберегти зображення, що міститься на веб-сторінці?
— Як зберегти фрагмент тексту веб-сторінки?
— Як зберегти всю веб-сторінку?
— Як вставити зображення в текстовий документ?
— Що означає поняття авторське право?
— Як використати матеріали, не порушуючи авторських прав?
IV. мотивація навчальної діяльності
— У навчальних цілях часто доводиться здійснювати пошук інформації, наприклад для підготовки реферату. Потрібна інформація може міститися на різних Інтернет-сайтах. Як правильно організувати пошук інформації в мережі Інтернет і як з величезної кількості знайденого матеріалу можна виокремити необхідний? Про це ви зможете дізнатися на цьому уроці.
V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 5.4
VІІ. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях
Робота за комп’ютером
- Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
- Інструктаж учителя.
Підручник ст. 190
- Практична робота за комп’ютерами.
- Вправи для очей.
VIІI. Домашнє завдання
Підручник ст. 186-192
ІХ. Підсумки уроку
Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
1. Що сьогодні дізналися нового?
2. Чого навчилися?
3. Що сподобалось на уроці, а що ні?
4. Чи виникали труднощі?
X. Оцінювання роботи учнів |