Урок 61. Розв’язування компетентнісних задач.
Цілі:
- навчальна: формувати в учнів уявлення про розв'язування задач компетентнісного змісту, формувати інформаційну і комунікативну компетентності; формувати вміння розв'язувати компетентнісні задачі, опрацьовувати дані, подавати результати розв'язування задачі;
- розвивальна: розвивати навички роботи з інформацією, інтелектуальну активність, естетичний смак, увагу, логічне мислення, пам'ять;
- виховна: виховувати пізнавальну зацікавленість до предмета, прагнення працювати творчо, дотримуватися правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп'ютерному класі.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: ПК із встановленою системою програмування Delphi 7 або Lazarus, офісним пакетом програм і доступом до Інтернету.
Хід уроку
І. Організаційний етап
- привітання
- перевірка присутніх
- перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять: правила використання діалогових вікон для відкриття і збереження графічних файлів, алгоритм створення меню програми.
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Слово вчителя. «Недостатньо опанувати премудрість, потрібно також уміти користуватися нею.» (Цицерон).
Перебуваючи в інформаційному суспільстві, кожному з вас необхідно не лише орієнтуватися в океані інформації, а й організовувати своє життя таким чином, щоб при найменших витратах часу, сил і засобів отримувати від своєї діяльності найбільшу віддачу. Будемо цього вчитися, розв'язуючи практичні компетентнісні задачі.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: § 8.1
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
- Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
- Інструктаж учителя.
Підручник ст. 272-273. Рубрика «Виконайте завдання»
- Практична робота за комп’ютерами.
- Вправи для очей.
VIІ. Підсумки уроку
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 8.1 ст. 266-273
ІХ Оцінювання роботи учнів
Компетентнісні задачі
- Побудуйте схему маршруту екскурсії та опис історичних пам'яток Полтави за зразком на малюнку:
(текстові та фотоматеріали містяться в папці Розділ 8\Пункт 8.1\3авдання 8.1.1) з використанням:
а) графічного редактора, наприклад Paint, та редактора презентацій, наприклад PowerPoint;
б) текстового процесора, наприклад Word, для зображення схеми маршруту екскурсії та редактора відео для створення відеосюжету про історичні пам'ятки;
в) середовища виконання алгоритмів, наприклад Scratch, для створення анімації руху вказівника вздовж маршруту екскурсії та текстового процесора, наприклад Word, для опису пам'яток.
- Побудуйте схему маршруту одноденної пішохідної екскурсії та опис історичних пам'яток, пов'язаних з подіями з історії України XVI-XVIII ст. та визначними історичними особистостями у вашому обласному центрі. Розрахунок довжини маршруту виконайте в табличному процесорі. Інші засоби опрацювання даних виберіть самостійно.
- Побудуйте схему маршруту одноденної пішохідної екскурсії та опис історичних пам'яток, пов'язаних із подіями з історії України XVI-XVIII ст. та визначними історичними особистостями в будь-якому обласному центрі України за вашим вибором. Розрахуйте вартість екскурсії, включаючи проїзд, харчування, замовлення платних екскурсій. Розрахунки вартості виконайте в табличному процесорі, інші засоби опрацювання даних виберіть самостійно.
- Знайдіть відомості та створіть пам'ятку для уроків трудового навчання: у текстовому процесорі - як обирати режим прання одягу залежно від позначень, наведених на одязі; у редакторі презентацій - як обирати режим прасування одягу залежно від тканини, з якої виготовлено одяг, та позначень, наведених на одязі.
- Знайдіть відомості та створіть презентацію для уроку географії, у якій розкажіть про особливості розселення населення в різних областях України. Діаграми розселення виконайте в табличному процесорі.
- Знайдіть рецепти та фотографії страв, які готують у різних країнах до свята Великодня. Створіть у текстовому процесорі добірку святкових страв для використання на уроках трудового навчання. Складіть програму, наприклад у середовищі Lazarus, для обчилення вартості традиційного українського великоднього кошика.
- Знайдіть рецепти великодньої паски. Створіть відеоурок з приготування паски за одним з рецептів. У табличному процесорі обчисліть вартість продуктів для приготування паски за вибраним рецептом.
- Ви плануєте класом піти в похід до лісу. Знайдіть відомості про способи орієнтування в лісі без компаса та прийоми виживання у складних погодних умовах. Створіть у текстовому процесорі пам'ятку зі знайденими відомостями. У табличному процесорі виконайте розрахунки кількості питної води, потрібної для походу залежно від його тривалості та кількості учасників, і вартості покупки потрібної кількості води залежно від ємності упаковок.
- Ваша родина вирішила зробити ремонт у вашій кімнаті. Вам запропонували вибрати шпалери', розрахувати кількість рулонів, що потрібна для ремонту, їх вартість та подати батькам ваше бачення вигляду кімнати й отримані розрахунки. Засоби для розв'язання задачі та подання результатів батькам виберіть самостійно.
|