Бібліотечка класного керівника для вивчення історії та культури народу рома Читанка для ромських недільних шкіл та для позакласного читання на теренах України виходить вперше. Вона адресована як учням, так і педагогам, які покликані навчити малих ромів насамперед - умінню вчитися. Автором ідеї підготовки експериментальної читанки є керівник однієї з недільних ромських шкіл на Закарпатті - Олена Василівна Федорова. _______________________________________
ОСВІТА І РОМИ: стан, проблеми, перспективи (матеріали науково-практичної конференції) _______________________________________
Граматика ромського язика _______________________________________
РОМИ УЖГОРОДЩИНИ: АНАЛІЗ, ОЦІНКИ Інформаційно-аналітичні матеріали до круглого столу «Формування позитивних мотиваційних чинників у ромськоїмолоді до навчання, гігієни та збереження здоров'я» м.Ужгород, 17 грудня 2009 року У цьому виданні представлені інформаційні-аналітичні матеріали щодо питання забезпечення рівного доступу ромської молоді Ужгородського району Закарпатської області до освіти, охорони здоров’я. Мета - акцентувати увагу органів державної влади, місцевого самоврядування, педагогів, працівників охорони здоров я, громадськості, лідерів та активу ромських національно- культурних товариств на питанні формування позитивних мотиваційних чинників у ромської молоді, яка проживає у важких умовах ромських поселень, до навчання, гігієни, здобуття професії та збереження здоров’я з метою успішної адаптації до умов проживання в українському суспільстві. _______________________________________
ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ РОМСЬКОЇ МОЛОДІ ДО ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ І ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я Методичні поради вчителю та вихователю Федорова О. В. Підвищення .мотивації ромської молоді до здобуття освіти і збереження здоров’я: Методичні поради вчителю та вихователю у роботі з батьками та молоддю. - Концівська загальноосвітня школа І-І1І ступенів Ужгородської районної ради. Ужгородська районна організація «Союз Українок». - Ужгород, 2009. - 76 с. Методичні поради вчителю для роботи з молоддю, шо потребує соціальної адаптації до умов навчання в загальноосвітній школі, вивчення державної і рідної мови та здобуття освіти і збереження здоров’я. Мета посібника - акцентувати увагу педагогів, батьків та громадськості на питаннях пробудження інтересу молоді, що проживає у важких умовах ромських поселень до навчання в школі, вивчення нею державної та рідної мови, здобуття освіти та ведення здорового способу житія з метою успішної адаптації до умов проживання в українському суспільстві. Організація роботи кімнати здоров’я в загальноосвітній школі для забезпечення рівного доступу молоді ромської спільноти до якісної освіти та охорони здоров’я. _______________________________________
СЛОВО ДО КЕРІВНИКІВ ШКІЛ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ «А У ВАС Є ДІТИ-РОМИ?» _______________________________________
$IMAGE27$ СПОВІДЬ. ЖИВІ СВІДЧАТЬ Навчально-методичний посібник про Голокост (Параїмос) ромів Закарпаття для вчителів загальноосвітніх навчальних закладів II—III ступенів Навчально-методичний посібник пропонується вчителям загальноосвітніх навчальних закладів ІІ-ІІІ ступенів. Він дає можливість одночасно розглядати історію Голокосту (Параїмосу) ромів Закарпаття у двох перспективах - загальноісторичній та через історію пересічної особи. До мультимедійного комплексу входять ОУО з відеосвідченнями очевидців з архіву товариства «Романі Яг», план програми спецкурсу з прав людини «Голокост - проблема толерантності XX століття», історичні документи та фотоматеріали. Пропоновані відео- та архівні джерела можуть бути використані на уроках історії України першої половини XX століття, спецкурсів з історії, правознавства, історії рідного краю під час вивчення тоталітарних та диктаторських режимів. |