1. Давайте хороший приклад Вашій дитині, показуючи їй, як Вам подобається читати.Тримайте вдома велику кількість книг та журналів. Нехай Ваша дитина побачить Вас за читанням. 2. Дайте дитині подивитися Вашу книгу. Читайте її вголос або дозвольте їй прочитати її Вам. Визначте певний час і місце для читання . 3. Регулярно відвідуйте бібліотеку. Покажіть Вашій дитині, як бібліотека працює і де дитина може знайти свої улюблені книги. 4. Приносьте своїй дитині книги, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад, на спортивну тематику, про тварин, птахів, включаючи художню і документальну літературу . 5.Зацікавте свою дитину яким-небудь хоббі чи діяльністю, котра потребує читання та подобається їй. Конструюйте, готуйте їжу, грайте в настільні ігри, через те, що такі заняття потребують, щоб дитина читала інструкції. 6. Заохочуйте Ваших дітей до листування зі своїми однолітками. Ними можуть бути друзі, котрі переїхали далеко, далекі родичі, просто друзі з листування. 7. Організуйте” пошук скарбів”. Заховайте якусь річ, наприклад нову книгу, а потім лишіть письмові підказки, котрі приведуть дитину на це місце . 8. Заплануйте екскурсію до зоопарку, цирку, музею тощо. Знайдіть книги, котрі з цим пов”язані, і поділіться ними з Вашою дитиною. 9. Заохочуйте Вашу дитину складати різні історії і записуйте їх в той час, коли вона їх розповідає. Зробіть її власну збірку оповідань, записуючи історії і добавляючи її власні малюнки. Пізніше Ваша дитина зможе читати свою книгу Вам, другу, молодшому брату чи сестрі. 10.Якщо Ваша дитина – неохочий читач вигадайте гру з читання буденних речей, таких як коробка з-під каші, наклейки, старі листівки, комікси, програми телепередач. На холодильнику чи родинній інформаційній дошці лишайте повідомлення, котрі її можуть зацікавити.
Як виховати маленького читача 1. Читайте Вашій дитині поштові листівки, газети, інструкції на коробках з-під дитячого харчування . Це дуже важливо для дитини . 2. Доки дитина росте , показуйте їй малюнки та збірки оповідань .Кольори та форми вразять її ,а слухання веде до вивчення . 3. Регулярно відвідуйте бібліотеку . Дозвольте дітям вибирати книги самостійно . 4. Читання перед сном повинно стати регулярною сімейною традицією . Якщо для читання будуть вибрані правильні книги , то навіть старшим дітям буде цікавим читання вголос. 5. Пам”ятайте про поезію !Короткий вірш –це найкоротший спосіб привернути увагу на деякий час . 6. Заохочуйте дітей до читання вголос в той час , коли ви готуєте ,прасуєте , шиєте ,займаєтеся пранням білизни . 7. Використовуйте телебачення , щоб привернути увагу до читання . Більше читайте про людей ,країни і різні речі ,котрі цікавлять вашу родину по телебаченню . 8. Тримайте вдома безліч матеріалу для читання .Зберігайте дитячу літературу на нижчих полицях ,щоб діти могли її легко дістати. 9.Нехай ваша дитина побачить Вас за читанням . Розмовляйте про те , що читаєте . 10.Даруйте книги дітям . Цим Ви дасте зрозуміти , що книги – особливі.
Книжкова лікарня Книжки теж, на жаль , можуть „хворіти .”Найчастіше „хворіють „ті книжки, які читають і перечитують. Вони непомітно починають бліднути, жовтіти , сохнути , розпадатися по аркушах. Вони не плачуть , не стогнуть, не жаліються, але вони страждають .Ось тому й виникла „книжкова лікарня .” Стати членом гуртка можуть лише ті, у кого підручники чисті, охайні. Мабуть, не дивно, що майже всі дівчатка , які відвідують гурток мріють стати лікарями . Ось, наприклад, Анастасія ...Рукам дівчинки підвладні всі „ліки ,”якими можна вилікувати „хвору „ книжку : клей, ножиці, аркуші чистого паперу, цигарковий папір, нитки, голки , щіточки . Наташа... мріє стати ветеринаром і тому, напевно , особливо любить „лікувати „ книжки про тварин , птахів. Поруч із Наталкою, уважно оглядаючи кожну сторінку „хворої „ книжки , працює її однокласниця Юля ...”Я хочу стати дитячим лікарем ,”- ділиться вона своєю мрією . А поки що „лікую книжки”. Це мені також подобається. Вилікувати людину –значить повернути їй радість життя, сонце . „Вилікувати книгу –значить повернути життя своїм улюбленим героям , а читачам –радість від зустрічі з ними . Щоб продовжити життя старим улюбленим книжкам , краще читати їх разом , усім класом .Тобто один хтось читає вголос, всі інші слухають . От і виходить , що книгою користується ніби один учень , а знайомиться з нею увесь клас . До того ж разом обговорюють, сперечаються . На все життя запам’ятовують гуртківці казку , яку читаємо і обговорюємо на першому занятті . Ця казка повчального характеру . В ній змальовані позитивні та негативні герої . Один із негативних Дарможер , який на острові Нехай собі все нищив . Він від них украв одне з найцінніших слів і на тому острові все йшло шкереберть. Але остров’яни все ж таки знайшли те слово „бережливість „ і все в них стало добре . Бережливість - справа спільна .Та й саме слово „берегти „стосується не лише підручників , зошитів , парт-воно має безліч інших відтінків . Берегти історичні реліквії, наприклад ,значить любити свій народ , його історію . Берегти природу – значить примножувати її багатства , повернути озеру чисту воду , парку подарувати нове життя . Берегти гарний настрій – значить поважати себе й інших . І кожен з нас замислюється , як ставиться він до своїх речей , до речей сусіда , до майна державного. Закінчився навчальний рік . Завершилася „Книжкова лікарня .”Якщо ж говорити про результати цієї роботи , то ними є і естетичне виховання школярів , розвиток самостійності та ініціативності їх, і вироблення потреби творчого пошуку , дерзання . Кожен учень чогось навчився , спробував свої сили і не втратив бажання працювати в гуртку . Без цього немислима людина майбутнього , що буде частиною суспільства гармонійно розвинутих, духовно багатих людей . З досвіду своєї роботи учні зробили висновки : залучати до гуртка треба не лише бажаючих , хоч їх і багато, а насамперед сором’язливих, несміливих, невпевнених в собі школярів і вселити їм віру в себе, відкрити приховані в них здібності .