Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані вчителі, які постійно шукають і знаходять найбільш ефективні шляхи й засоби вирішення завдань навчання, виховання, розвитку учнів, підготовки їх до життя. Вирішення згаданих завдань потребує пошуків творчих шляхів удосконалення всіх ділянок методичної роботи, систематичного озброєння вчителів міцними і глибокими знаннями, підвищення ефективності їхньої праці. Організаційним центром методичної роботи з педагогічними працівниками даного та інших загальноосвітніх навчальних закладів, що входять до складу міжшкільних методичних об'єднань, створених на базі цього навчального закладу, є шкільний методичний кабінет. Згідно з Положенням про методичний кабінет середнього закладу освіти (Інформаційний збірник Міністерства освіти України — 1998. — № 2. — С. 7—8), методичний кабінет рекомендується створювати в усіх освітніх закладах, щоб він був «організаційним центром методичної роботи з педагогічними працівниками». Цю організаційну функцію виконує методична рада, створена на базі методичного кабінету.
Очолює методичний кабінет завідувач, якого обирають терміном на два роки з числа досвідчених працівників даного закладу освіти (вчитель-методист, старший учитель). Він працює на громадських засадах.
Методичний кабінет діє під безпосереднім керівництвом заступника директора школи з науково-методичної (навчально-вихов-ної) роботи та методичної ради, яка спрямовує й координує всі напрями його діяльності.
Основною метою діяльності методичного кабінету є створення інформаційно-методичної бази для вчителів, удосконалення їхньої професійної кваліфікації та самоосвіти.
Завдання діяльності методичного кабінету: — забезпечення інформаційної підтримки діяльності структурних підрозділів методичної служби загальноосвітнього навчального закладу, —створення банку даних програмно-методичної, нормативно-правової, науково-технічної інформації;
— надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам;
— координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти, спрямованих на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;
— задоволення запитів, потреб учителів в інформації професій-но-особистісної орієнтації;
— організація системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, упровадження досягнень кращого педагогічного досвіду та інноваційних технологій.