Зростати не тільки професіоналами, але й активними
громадянами України.
Дуже важливо для кожного учня оволодівати в школі основами
наук, засвоїти достатній багаж знань з предметів державного компоненту, щоб
обрати професійний напрямок підготовки до життя. Не менш важливим є питання громадянського виховання молоді,
підготовка лідерів і організаторів, майбутніх громадян правового українського
багатонаціонального суспільства, які вміють не тільки добросовісно виконувати
свої обов»язки, знають свої права, але вчаться і керувати і підчинятися, бути
організаторами корисних справ і лідерами у своєму колективі. Учнівське
самоврядування в нашій школі було започатковане з метою зробити життя звичайного
учня більш незвичайним, цікавим і
різноманітним.
У 2004 році учнівське самоврядування осучаснено створенням шкільного
парламенту. Тут учні вчаться і керувати і підчинятися. За роки роботи шкільного
парламенту вдосконалено його структуру, налагоджено роботу комісій і їх
відповідальність за доручену справу. Правила для учнів – це шкільні Закони, які
згодом, у старших класах допомагають усвідомити важливість суспільних Законів,
а в дорослому житті стати законопослушними громадянами. Та основним,
практично єдиним поштовхом до будь-яких дій чи змін у житті школи мало бути
бажання чи готовність самих учнів до цього. Енергійність, зацікавленість декількох лідерів чи
організаторів може протистояти байдужості інших. Тому таких особистостей необхідно готувати зі шкільної
парти. Зараз виховання лідерів, здатних вести за собою інших - це
одне з головних завдань моделі учнівського самоврядування Концівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, де створено умови для розкриття
творчого потенціалу молоді, розвитку соціальної та життєвої компетенції. Над моделлю самоврядування працювали класні керівники та
вчителі школи Андрейчик Марія Василівна, Теслович Анна Іванівна, Шимоня Наталія
Михайлівна, Бардош Едіта Габорівна, Опаленик Вікторія Юріївна. За період
функціонування шкільного парламенту на практиці реалізовували своє справжнє
розуміння самоврядування кращі президенти школи:
Шимоня Олександр
Лешанич Мирослав
Лешанич Руслан
Стадник Марта
Боднар Наталка
Костик Богдан
Завдяки учнівському самоврядуванню у школі відбулося багато позитивних зрушень.
Залучившись до управлінської діяльності, наші учні навчились брати
відповідальність за результати своєї праці, зросла ініціативність щодо
вирішення завдань, усвідомленість й системна участь у житті школи. Учні самі
замислились над проблемою протиставлення ініціативної групи пасивній більшості.
У виступах на засіданнях парламенту та у стінних газетах учні показують своє
розуміння яким чином має організовуватися самоврядування та чим має бути
зумовлена їх активність:
Учнівське самоврядування в нашій школі є фактичним відображенням активної
громадської позиції особистостей на противагу зубожілому конформізму пасивної
частини молоді.
Спорт, художня творчість молоді, розвиток шкільного
драматичного і танцювального мистецтва,
авіамодельного спорту, туристсько-краєзнавчої роботи, шахматно-шашечні турніри,
оволодіння навичками роботи на комп»ютері (з 2 класу діти вивчають «Сходинки до
інформатики») і багато цікавих естафет роблять шкільне життя різноманітним і
цікавим.
Так у стінах нашої багатонаціональної школи ми готуємо
майбутнє нашої Батьківщини – її талановиту молодь.
Олена Федорова, директор Концівської школи І-ІІІ ступенів |