Впровадження
інновацій
Перед нашою державою стоять сьогодні ряд
економічних і соціальних проблем, вирішувати які доведеться нашим вчорашнім і
сьогоднішнім учням. Тому школа покликана дати своїм вихованцям якісні знання, спрямувати начально-виховний процес на
забезпечення освіти високого рівня. На сьогоднішній день залишаються відкритими. питання про нові принципи, системи та методики формування знань учнів. З
90-х років минулого століття Україна обрала курс на впровадження інновацій в освту.
Методичним аспектам впровадження
інноваційних технологій в навчальний процес, був присвячений семінар-практикум заступників
директорів шкіл з навчально-виховної роботи, який відбувся на базі Концівської
ЗОШ І-ІІІ ступенів 24 листопада 2011 року.
Із вступним словом виступив начальник відділу освіти та у
справах національностей Ужгородської РДА, Росоха І.І.., який відзначив, що використання інноваційних технологій в навчальному процесі відкриває
перспективи його якісного вдосконалення. Пошуки нових форм навчально-виховного процесу сьогодні не тільки
виправдані, але як ніколи актуальні. Нові методи навчання, нестандартні форми уроку допомагають розбудити
інтерес учня, сприяють більш глибокому вивченню теми уроку, і тим самим
забезпечують якість знань. Директор школи Федорова О.В. ознайомила присутніх з
історією школи, а також програмою проведення семінару-практикуму.
Педагогами було проведено відкриті уроки
з використанням інноваційних технологій – комп»ютерно-інформаційних,
інтерактивних та нестандартних уроків, суть яких полягає у тому, що навчання
відбувається завдяки взаємодії тих, хто навчається. Це спів навчання,
суб»єктами якого є вчитель і учні. На уроках було використано цікаві комп»ютерні презентації, організовано групові
роботи учнів. З української мови був
проведений урок у 2-Б кл, вч. Микитич М.Ю., та
у 4-Б кл, вч. Бардош Е.Г. З математики у 5-Б класі вч. Сочка С.І., з
укр-літ в 6-Б, вч. Солонтай М.І., з географії у 7-Б класі, вч. Опаленик В.Ю., з
англ-мови у 8-Б кл, вчитель Гомокі К.Ф. До кожного уроку ретельно готувалися і
вчителі і учні, які показали міцні знання програмового матеріалу. Кожен вчитель
знає, що такі уроки краще запам’ятовуються учнями, викликають зацікавленість і
бажання взяти участь в уроці. Цікавими були проведені екскурсії в шкільний музей
«Світлиця», керівник Теслович Г.І. та шкільну біблотеку, бібліотекар Костик
С.Ю., якій за рішенням колегії директорів шкіл району присвоєно статус
експериментального майданчика по впровадженню комп»ютерних технологій в бібліотечну
мережу. Учні 1-10 класів виступили з виховним заходом «Планета – наш дім», який підготували
Рендер Я.І. та Рендер І.Д. Заступник
директора школи з навчально-виховної роботи Лужецька Н.В. виступила з доповіддю
та мультимедійною презентацією про впровадження інноваційних технологій в
освіту. На семінарі були присутні
працівники психологічної служби РМК, якими було проведено практичне
заняття із заступниками з НВР по використанню набутих знань з інноваційних
технологій. Кожна група заступників отримала відповідне завдання і за декілька
хвилин ними були створені цікаві проекти, які розкривали питання використання
інноваційних технологій та їх значення.
Підводячи
підсумки семінару-практикуму завідувач РМК
Пчолар І.В. відмітила,
що з метою
активізації діяльності учнів на уроках, розвитку їх творчого мислення, вміння
спілкуватися потрібно застосовувати
інтерактивні та інноваційні методи роботи. Але комп`ютер не повинен
замінювати традиційні засоби начання, він виконує функції помічника, є цікавим
доповненням та унаочненням для уроку. |