Бібліотечка класного керівника для вивчення історії та культури народу рома
Читанка для ромських недільних шкіл та для позакласного читання на теренах України виходить вперше. Вона адресована як учням, так і педагогам, які покликані навчити малих ромів насамперед - умінню вчитися.
Автором ідеї підготовки експериментальної читанки є керівник однієї з недільних ромських шкіл на Закарпатті - Олена Василівна Федорова.
Головна відповідальність у
вихованні грамотного учасника дорожнього руху лежить на Вас. Постійно
роз'яснюйте дітям необхідність дотримання Правил дорожнього руху, вчіть їх:
• орієнтуватися в дорожній
обстановці;
• перед виходом на вулицю
нагадуйте дитині про правила поведінки поблизу проїжджої частини,
• при переході через дорогу
тримайте міцно дитину за руку,
• допоможіть їм вибрати
найбезпечніший маршрут від дому до школи,
• не виходьте з дитиною на
проїжджу частину із-за нерухомого транспорту, з-за кущів, не оглянувши
попередньо дороги, це типова помилка, і не можна допускати, щоб діти її
повторювали,
• не дозволяйте дітям гратися
поблизу доріг і на проїжджій частині вулиці.
• відповідно до законодавства
України, керувати велосипедом на дорозі дозволено з 14 років, мопедом - з 16
років. Якщо Ваша дитина знехтувала знаннями цього закону, Ви нестимете
відповідальність за це порушення!
І головне – будьте прикладом для
дітей у дотриманні Правил дорожнього руху. Адже життя і здоров'я дітей в наших руках!
НАДАННЯ НЕВІДКЛАДНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПОСТРАЖДАЛИМ НА
ВОДІ:
• покладіть постраждалого на спину, на тверду
поверхню;
• однією рукою відкрийте йому
рота, пальцями іншої руки, загорнутими у серветку або чисту носову хустинку,
видаліть з порожнини рота пісок, мул та інше;
• рукою, підкладеною під
потилицю, максимально розігніть хребет в шийному відділі, за підборіддя висуньте
вперед нижню щелепу, утримуючи її в такому положенні однією рукою, другою
стисніть крила носу;
• наберіть повітря у свої
легені, щільно охопіть відкритий рот
потерпілого та зробіть пробне вдування повітря в його легені, водночас
"краєм ока" контролюйте підіймання грудної клітки. Якщо щелепи
постраждалого щільно стиснуті або є пошкодження щелепи, язика, губ, проведіть
штучну вентиляцію не методом "рот в рот", а "рот в ніс",
затискаючи при цьому не ніс, а рот. Кількість вдувань - 16-20 за хвилину;
• для зовнішнього масажу серця
розташуйтесь збоку від хворого; основу долоні однієї кисті руки покладіть на
передньо-нижню поверхню грудини, основу другої долоні впоперек першої,
розігніть руки в ліктьових суглобах. Робіть ритмічні поштовхи всією масою
тулуба, зміщуючи грудину в напрямку до хребта з частотою 80-100 рухів за
хвилину;
• у випадку, коли рятувальник
один, співвідношення кількості вдувань до натискувань на грудину 1:5, якщо
рятувальників двоє - 2:15;
• через кожні 2 хвилини
серцево-легеневу реанімацію необхідно на декілька секунд припиняти для
перевірки, чи не з'явився пульс на сонних артеріях. Масаж серця та штучну
вентиляцію легень необхідно проводити до відновлення дихання, пульсу, звуження
зіниць, покращення кольору шкіри.
Бібліотека в школі – одна з найважливіших ділянок роботи. Вона здійснює єдину для школи державну програму національної освіти і виховання дітей, вирішує це завдання своїми методами і засобами у загальному плані навчально-виховного процесу школи і разом з педагогічним колективом.