Навчаємося не заради школи,
а задля життя…
Сенека
Світ в якому ми живемо – це не тільки світ людей, рослин та тварин, це і світ речовин. Цей світ цікавий та повний загадок, майже всі ці загадки розкриває наука, яка називається «хімія». Діти щодня вмиваються милом, миють волосся шампунем, чистять зуби зубною пастою. Вони зацікавляться хімією, якщо дізнаються з яких речовин все це складається.
Від дня свого народження, ще не усвідомлюючи цього, людина починає «спілкуватися» з хімією. Малюк одержує іонітне молоко, яскраві іграшки, школяр – портфель, ручку, зошити.
Без хімічної науки не можна виплавити метал, побудувати корабель, виготовити машину. З хімією пов’язана поява нових джерел енергії, створення синтетичних матеріалів із властивостями, яких не мають природні, освоєння космосу.
Хімія дуже потрібна і корисна тоді, якщо вона в «руках» людей, що мають глибокі і міцні знання з цього предмету. Тоді ці люди приносять користь суспільству, не допускають ніяких екологічних катастроф, дбають про чистоту навколишнього середовища.
Саме виховання екологічної культури в учнів, поглиблення практичних знань з хімії розвиток творчих здібностей в учнів - це було найголовніше завдання, яке поставила перед собою вчителька хімії, плануючи роботу.
24 лютого 2015 року був проведений відкритий урок з хімії у 11-Б на тему «Глюкоза – представник вуглеводнів» (вчитель Лужецька Н.В.), на якому було розглянуто фізичні та хімічні властивості глюкози.
Учні підготували цікаві повідомлення про поширення та утворення глюкози в природі, її використання в медицині, в побуті - значення для організму людини.
На уроці були проведені лабораторні досліди, які підтверджують, що глюкоза належить до багатоатомних спиртів та альдегідів.
Цікавим доповненням до виучуваного матеріалу була мультимедійна презентація про глюкозу та демонстрація відеофільмів про її хімічні властивості.
26 лютого 2015 року був проведений гостьовий урок з хімії на тему «Кисень – це речовина навколо якої обертається земна хімія» для учнів 4 та 7 класів. Учні 4 класу продемонстрували свої знання про кисень як частину повітря, учні 7 класу розповіли про властивості речовини – кисень, ознайомилися з добуванням кисню в лабораторії та його хімічними властивостями.
Хімія – це не тільки цікаві досліди, а й складні формули, хімічні рівняння, задачі. Проте головне, щоб діти за всім цим бачили світ хімії, захоплюючий та незвичайний.
До учнів 5,6 класів у гості завітала Королева Хімія (учениця 7 класу Ковтан Діана) та ознайомила присутніх з основами цікавої науки, яку вони почнуть вивчати у 7 класі. На захід «Моє перше знайомство з хімією» завітали також професор Крейд (учень 7 класу Рябець Богдан) зі своїми помічниками Атомом (учень 7 класу Янцо Максим) та Воднем (учениця 7 класу Костів Вікторія). Гості розповіли учням про цікаве відкриття хімічного елемента Іод, склад та властивості морської води, поширення хімічних елементів у природі, тощо.
Розповідь доповнили хімічні досліди «Вулкан», «Сухий сніг», «Самозаймання сухих речовин».
Учні побачили як за допомогою одного реактиву можна добути «молоко», «газовану воду», «воду з сиропом». Учениця 5-Б класу Галамба Дарина виконала пісню «Любимо навчатися», яку підготувала вчителька музики Рендер Я.І.
Протягом заходу діти розгадували ребуси, кросворди для них було продемонстровано мультимедійну презентацію «Тіла, речовини та явища навколо нас».
Як відомо, розвиток школярів відбувається не тільки на уроці, а й у позаурочний час в атмосфері вільного спілкування, праці, дозвілля, де вони можуть проявити свої творчі здібності.
Проведення різних пізнавальних ігор, сприяє розвитку творчої особистості учнів, уможливлює профорієнтаційну роботу, реалізацію патріотичного, економічного виховання учнів. Так, на завершення декади природничо-математичних наук для учні 7-11 класів була проведена «Інтелектуальна гра Хіміко-екологічний мікс».
Учні були надзвичайно активні під час проведення усіх заходів. Вони практично самостійно зробили презентацію своїх команд, підбирали цікаві матеріали (ребуси, вікторин, кросворди, цікаві задачі) на кожний захід.
На загальношкільній лінійці було підведено підсумки проведеного тижня, нагороджено найбільш активних учасників грамотами, призами, дипломами, подяками.
Вчитель хімії Лужецька Н.В.
|